Prof. PhD Penka Todorova Kaneva

University e-mail: p.kaneva@ts.uni-vt.bg
Personal e-mail: p.kuneva@gmail.com
Facebook:
Skype:
ORCID: https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0002-7938-374X

Research and artistic activity


Teaching English to children, Psycholinguistics, Sociolinguistics

Publications


2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

Participation in Projects


РеМи – подкрепа за деца и ученици със специални образователни потребности в условия на COVID-19

Член
19.4.2022 г. - 10.12.2022 г.
Цели на проекта:
Пандемията от коронавирусна инфекция (COVID-19) предизвика безпрецедентни кризи във всички сфери на живот. В областта на образованието тази ситуация доведе първоначално до пълна трансформация на учебните дейности от присъствени към дистанционни, а по-късно се въведе и хибриден вариант на обучение, които продължава да се прилага и към момента. По данни от Уницеф, близо 700 000 деца и ученици в предучилищна и начална училищна възраст в България са засегнати от въведените мерки. В това число се включват и не малък процент деца и ученици със специални образователни потребности. Необходимостта от насочване на вниманието в посока тяхната подкрепа е обусловена от различните по вид трудности, с които да принудени да се справят педагогическите специалисти, работещи с тях.
Целта на проекта е да се идентифицира необходимата подкрепа за семействата и децата и учениците със специални образователни потребности в условия на COVID-10 чрез представяне на динамиката и характера на взаимодействие между индивидуалните потребности на всяко дете и ученик и средата, в която той обичайно функционира. Задачите, които си поставят членовете на екипа, свързани с изпълнение на дейностите по проекта са: • Анализ на теоретични постановки в психолого-педагогическите науки, посветени педагогическата подкрепа и работата със семейства на деца и ученици със специални образователни потребности. • Определяне на същността, компонентите, формите и характеристиките на педагогическата подкрепа с оглед на теоретико-приложните изследвания. • Разработване на изследователска програма и инструментариум чрез регулиране и моделиране на взаимодействието „семейство-подкрепа-училище“. • Представяне на резултати от изследването. • Популяризиране на резултатите чрез публикации и участие в научни форуми.