РеМи – подкрепа за деца и ученици със специални образователни потребности в условия на COVID-19
Член
19.4.2022 г. -
10.12.2022 г.
Цели на проекта:
Пандемията от коронавирусна инфекция (COVID-19) предизвика безпрецедентни кризи във всички сфери на живот. В областта на образованието тази ситуация доведе първоначално до пълна трансформация на учебните дейности от присъствени към дистанционни, а по-късно се въведе и хибриден вариант на обучение, които продължава да се прилага и към момента. По данни от Уницеф, близо 700 000 деца и ученици в предучилищна и начална училищна възраст в България са засегнати от въведените мерки. В това число се включват и не малък процент деца и ученици със специални образователни потребности. Необходимостта от насочване на вниманието в посока тяхната подкрепа е обусловена от различните по вид трудности, с които да принудени да се справят педагогическите специалисти, работещи с тях.
Целта на проекта е да се идентифицира необходимата подкрепа за семействата и децата и учениците със специални образователни потребности в условия на COVID-10 чрез представяне на динамиката и характера на взаимодействие между индивидуалните потребности на всяко дете и ученик и средата, в която той обичайно функционира.
Задачите, които си поставят членовете на екипа, свързани с изпълнение на дейностите по проекта са:
• Анализ на теоретични постановки в психолого-педагогическите науки, посветени педагогическата подкрепа и работата със семейства на деца и ученици със специални образователни потребности.
• Определяне на същността, компонентите, формите и характеристиките на педагогическата подкрепа с оглед на теоретико-приложните изследвания.
• Разработване на изследователска програма и инструментариум чрез регулиране и моделиране на взаимодействието „семейство-подкрепа-училище“.
• Представяне на резултати от изследването.
• Популяризиране на резултатите чрез публикации и участие в научни форуми.