Prof. Dr. Habil Marianna Gateva Mandeva

University e-mail: m.mandeva@ts.uni-vt.bg
Personal e-mail: mandeva_m26@abv.bg
Facebook: Мариана Мандева
Skype:
ORCID:

Research and artistic activity


Problems of research: modern educational policies, literacy, linguist-based preparation

Publications


2023

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002

2001

2000

1999

1998

1997

1996

1995

1994

1993

0

Participation in Projects


Синергетичен модел на професионално-практическата подготовка на студентите за модернизация на висшето педагогическо образование

9.5.2012 г. - 10.12.2013 г.
Цели на проекта:
Основната цел на проекта е теоретически да изследва и да разработи синергетичен модел на професионално-практическата подготовка на студентите, който да представи отделните й подсистеми и синхронизма им: системи от практико-приложни учебни задачи, система от подходи, методи и средства за развиване на педагогическа и методическа компетентност на студнтите, системата за педагогически практики, вътрешноструктурни релации в системата, учебно-техническа и информационна сиситема на практическата подготовка, единна държавна система за управление и поддържане на педагогическото висше образование в контекста на ученето през целия живот и овладяване на осемте ключови компетенции на Европейското образователно пространство и др. Целта е чрез иноватини подходи за управление на образователните системи да се моделира професионално-практическата подготовка на студентите като единна система за университетско обучение и важен елемент от националната система за висше педагогическо образование.
а) Да се анализира професионално-практическата подготовка на бъдещите учители в светлината на педагогическата синергетика ("Синята птица на образованието" - новата парадигма на образованието в 21 век). б) На базата на SWOT анализ на проблема за професионално-практическата университетска подготовка на студентите да се изведат силните и слабите страни на този образователен процес. в) Да се проучи теоретичното състояние на проблема за синергетиката в образованието и влиянието й върху практико-приложната университетска подготовка на студентите. г) Да се разработи синергетичен модел на професионално-практическата подготовка на студентите, базиран на иновативни подходи в университетското образование (синергетичен подход, интердисциплинарен подход, рефлексивен подход, интерактивен и ситуативен подход, компетентностен подход, личностно-ориентиран подход и др.). д) Теоретичните модели като елементи на синергетичния модел корелират с разработени приложно-инструментални модели за реализиране на синергетичната образователна идея (видеопрактики на учебни форми, интерактивни методи за обучение, учебно-технически и информационни материали бза педагогическа практика и овладяване на педагогическа и методическа компетентност и др.). е) Да се апробира разработения синергетичен модел и да се направят изводи за ефективността му.