Популяризиране на научните форуми на Великотърновския университет чрез създаване на специализирана онлайн платформа
Член
5.5.2020 г. -
10.12.2020 г.
Цели на проекта:
В университета се провеждат множество научни форуми, които не са представени по най-добрия начин в интернет. Крайно належащо е всички научни форуми, провеждани в университета да стандартизират своята онлайн визия, която да бъде съобразена с всички изисквания на съвременната наукометрия. Изграждането на платформа, която да е съобразена с изискванията на WebOfScience би допринесло за по-добрата разпознаваемост на научните прояви както и за популяризирането им.
Проектът предвижда създаване на онлайн платформа, която да обедини всички научни форуми провеждани от отделните звена във ВТУ. Именно това ще гарантира възможността научната продукция от тях да бъде представена адекватно.
Ще се даде възможност на всяка звено (факултет, катедра) да публикува необходимата информация относно организираните научни прояви. Информацията за тях ще се натрупва и ще е налична по всяко време.
Модернизиране на средата за дистанционно обучение на ВТУ чрез внедряване на системата за е-обучение „Мудъл”
Член
26.3.2019 г. -
10.12.2020 г.
Цели на проекта:
Проектът е насочен към цялостно подобряване на средата за дистанционно обучение във ВТУ в унисон със съвременните изисквания за е-обучение и актуалните критерии на НАОА. Чрез внедряване на системата за е-обучение Мудъл ще се разширят възможностите за медийно представени учебни ресурси и интерактивни дейности. Преподавателите ще бъдат обучени и ще формират умения за дизайн на електронен учебен курс.
Основната цел на проекта е: Модернизиране на средата за дистанционно обучение на ВТУ, чрез което ще се удовлетворяват препоръките на НАОА за дистанционната форма на обучение и ще се изгради съвременна образователна среда.
Задачи:
- да се модернизира средата за дистанционно обучение на ВТУ чрез внедряване на системата за е-обучение „Мудъл”;
- да се осигури редовен мониторинг на качеството на дистанционното обучение, който да се провежда по определени процедури, различни от анкетното проучване на студентското мнение;
- да се увеличи и разнообрази наборът от учебни ресурси на обучението в дистанционна форма (напр. видеолекции, уебинари, презентации, аудио и видео учебни файлове);
- да се обучат преподавателите на ВТУ за работа в системата „Мудъл”
Превенция срещу езика на омразата в образователните институции – продължение
Член
16.3.2018 г. -
10.12.2018 г.
Цели на проекта:
Проектът е продължение на осъществения през 2017 г. проект със същото наименование и целта му е да бъде финализирана идеята за създаване и прилагане в образователната среда на работещ механизъм за превенция срещу езика на омразата. Създаването на механизма е продиктувано от публично оповестени данни на ЦКБППМН, както и въз основа на резултатите от собствено анкетно изследване в образователни институции в община Плевен и община Враца, показващи, че формите на езика на омразата (агресия, насилие, дискриминация) присъстват трайно в нашето ежедневие и постепенно се превръщат в стереотип на поведение сред подрастващите. Ограничаването на тяхното негативно въздействие върху учениците е сериозно предизвикателство за образователните институции и учителите и прилагането на механизма би спомогнало за постигане на тази цел.
Целите на проекта са свързани с апробирането на разработения в предходния етап обучителен модул в образователната практика, като идеята е да се съдейства за формиране на просоциално поведение при подрастващите, изключващо прояви на омраза, агресия и тормоз. Прилагането на работещ механизъм за нулева толерантност срещу езика на омразата в образователните институции се определя като водеща изследователска цел. Механизмът включва както превенция сред учениците чрез представяне на целенасочено подбрани теми (вкл. обучителния модул), така и активна комуникация между заинтересованите страни с оглед намиране на ефективни решения за ограничаване негативното говорене между учениците. За постигане на целта се планира реализирането на следните задачи: апробиране на обучителния модул в образователни институции; дискусионни срещи с учители относно възможностите за оптимизиране на педагогическите взаимодействия; провеждане на форум за представяне на Добри практики; информационни кампании.
Изкуството на наставничеството на прехода между университета и образователните институции
Член
16.3.2018 г. -
10.12.2018 г.
Цели на проекта:
Проектът предвижда емпирично проучване на нагласи и очаквания на учители–наставници, стажант-учители и новоназначени учители относно методическа подкрепа за ефективно включване в образователния процес и мотивиране на професионалното усъвършенстване. Определянето на значими фактори в изследвания процес ще съдейства за подобряване качеството на наставничеството в образователните институции и за формиране на добри практики.
Планираните дискусионни панели ще осигурят диалог между всички заинтересовани страни–университет, образователни институции, Регионални управления на образованието (Враца и Плевен). Получените резултати ще бъдат популяризирани на международни научни конференции и в реферирани и индексирани научни списания. По този начин преподавателите – участници в проекта, ще могат да генерират конкретни идеи за подобряване на сътрудничеството и организацията по подготовката и успешната адаптация на младите учители в професията.
Партньор по проекта ще бъде Педагогически колеж – Плевен.
Цел: Да се проведе научно изследване на нагласите и очакванията на участниците в процеса на прехода на младите учители между университета и ДГ/НУ-учители-наставници, стажант/новоназначени учители и да се направят изводи за практиката относно адаптацията на младите учители в образователната общност и мотивиране на ефективното им включване и оставането в професията.
Задачи: 1.Да се проучат нагласите и очакванията на стажант–учители за практическото обучение в ДГ/НУ, на новоназначените учители относно адаптирането им към професията и на учителите–наставници относно ролята им за методическо подпомагане на стажант/новоназначени учители за ефективно включване и желание да работят като учители. 2. Да се опишат и публикуват резултатите от направеното изследване. 3.Да се анализират условията и възможностите за подпомагане работата на учителите-наставници и повишаване на професионалната им компетентност за справяне и повишаване на мотивацията им за работа със стажанти/новоназначени учители.
Превенция срещу езика на омразата в образователните институции
Член
19.6.2017 г. -
10.12.2017 г.
Цели на проекта:
Проектът има за цел Педагогически колеж Плевен и Филиал Враца да инициират създаването на механизъм за превенция срещу езика на омразата в образователните институции в община Плевен и община Враца. Той се основава на резултати от представително за цялата страна изследване на Централната комисия за борба с противообществените прояви на малолетните и непълнолетните. Формите на езика на омразата (агресия, насилие, дискриминация) присъстват трайно в нашето ежедневие и постепенно се превръщат в стереотип на поведение сред подрастващите, породени от различни предразсъдъци. Ограничаването на тяхното негативно въздействие върху учениците е сериозно предизвикателство и отговорност на образователните институции и на учителите. Педагогическите специалисти е необходимо работят по превенцията на това явление, да осъзнаят неговата същност и да формират у себе си умения за пълноценна педагогическа работа, като преди всичко да преодолеят своите предразсъдъци и стереотипи в тази област.
Целите на проекта произтичат от образователната и социална практика и са обусловени от педагогическата теория като са насочени към разработване и апробиране на иновативен теоретико-приложен продукт, който да съдейства за формиране на просоциално поведение при подрастващите, изключващо прояви на омраза, агресия и тормоз. Създаването на работещ механизъм за нулева толерантност срещу езика на омразата в образователните институции се определя като водеща изследователска цел. За нейното постигане се планират следните задачи:
• Психолого-педагогическо проучване на състоянието и установяване на причините и мащабите на проявление на негативния феномен сред учениците. Анализ и представяне резултатите в научните среди.
• Разработване на теоретико-приложен обучителен модул за превенция на езика на омразата.
• Обучения на студенти за работа с Модула и апробирането му в образователни институции.
• Систематизиране на резултатите от проектните дейности и представяне пред научната общност чрез р
Сравнителни аспекти на професионално-педагогическата подготовка на студенти – бъдещи детски учители /върху примера на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и Висше педагогическо училище – Алексинац, Република Сърбия/
Член
19.6.2017 г. -
10.12.2017 г.
Цели на проекта:
Изследователският проект предвижда сравнително научно изследване на професионално-педагогическата подготовка на студенти-бъдещи детски учители съвместно с екип от преподаватели от Висше педагогическо училище в Алексинац, Сърбия.
Изследователският проект ще включи:
• сравнително теоретично проучване на учебни планове и учебни програми за подготовка на бъдещи детски учители.
• сравнително проучване на значими фактори върху професионално-педагогическата подготовка на студентите; споделяне на опит от практическата подготовка на студентите чрез обмяна на продукти на студентско творчество и споделяне на инициативи извън учебните планове.
• обмен на преподавателска мобилност между преподавателите от екипа.
Предложението за проекта се основава на:
• Сключен договор за двустранно сътрудничество между ВТУ “Св. св. Кирил и Методий” и Висше педагогическо училище в Алексинац от 14.11.2014 г.
• Споразумение за сътрудничество между ВТУ Св. св. Кирил и Методий” и Асоциация за развитие на н
Изследователски цели:
• Да се проведе сравнително теоретично проучване на учебни планове и учебни програми в професионално-педагогическата подготовка на студентите – бъдещи детски учители от Филиал Враца, Педагогически факултет и Педагогически колеж на ВТУ “Св. св. Кирил и Методий”, и Висше педагогическо училище в Алексинац.
• Да се проведе сравнително проучване на значими фактори в професионално-педагогическата подготовка на студентите – бъдещи детски учители от звената на ВТУ “Св. св. Кирил и Методий” и Висше педагогическо училище в Алексинац.
Задачи:
• Да се конкретизират критерии и показатели за провеждане на сравнително теоретично проучване на учебни планове и учебни програми в професионално-педагогическата подготовка на студентите.
• Да се конструира и апробира диагностничен инструментариум за провеждане на сравнително проучване на значими фактори в професионално-педагогическата подготовка на студентите.
• Да се сподели практически опит чрез обмяна на продукти на студент
Повишаване на научния потенциал на катедра "Педагогика" чрез стимулиране на изследователската и публикационната дейност в международното научно пространство
28.6.2016 г. -
10.12.2018 г.
Цели на проекта:
Целта на настоящия проект е оптимизиране на научната дейност на академичния състав на катедра "Педагогика" на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ чрез изследователска и публикационна активност в международните академични мрежи и печатни реферирани издания.