Ключови компетентности – изследователска среда – академично развитие – устойчиво институционално качество (Популяризиране на научноизследователската дейност на академичния състав на катедра „Предучилищна педагогика“ чрез публикационна дейност в реферирани издания и издания с импакт фактор)
Член
21.3.2023 г. -
10.12.2023 г.
Цели на проекта:
Проектът дава възможност на преподавателите и докторантите от катедра „Предучилищна педагогика“, както и на студентите, изучаващи предучилищна педагогика, да развият своята научна и изследователска компетентност чрез участие в международни научни форуми и популяризиране на резултатите от изследователската дейност в специализирани реферирани издания и издания с импакт фактор. Ориентиран е към гарантиране на устойчиво институционално качество като защитена амбиция на академичното звено – част от ВТУ и от Европейското образователно пространство. Фокусиран е върху подкрепа на иновативни изследвания и подпомагане на кариерното развитие на млади учени като споделена отговорност в академичната общност с визионерски хоризонт към развитие на висококачествено, приобщаващо, ценностно-ориентирано и продължаващо през целия живот образование, обучение и учене, съобразено със световните и националните образователни традиции и приоритети. Резултативността му е обусловена от придобития опит от предходни три проекта, приключили успешно чрез публикуване на 8 статии в научно списание (Web of Science), 17 статии в чуждестранни списания и 10 доклада в научни сборници.
Целта на настоящия проект е да се осъществи подкрепа на академичния състав на катедра „Предучилищна педагогика“ на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ за участие в международни научни форуми и публикационна дейност в реферирани издания и издания с импакт фактор с фокус огласяване на резултативи, свързани с актуализиране качеството на образователните услуги, предоставяни във ВУЗ, в контекста на активната дигитална трансформация на образованието.
Задачи:
- Сформиране на научноизследователския екип;
- Проучване на възможности за публикационна дейност в реферирани издания и издания с импакт фактор;
- Анализиране на изискванията за публикационна дейност в конкретни издания и онлайн платформи;
- Извеждане на система от критерии за разработване на статиите;
- Подготовка и участие в международен научен форум;
- Осъществяване на публикационна дейност;
- Мониторинг на дейностите по проекта.
Изграждане на капацитет за академична устойчивост на Катедра „Предучилищна педагогика“ чрез публикационна дейност в реферирани издания и издания с импакт фактор (ИКАР – Институционална Култура за Активно Развитие # млади учени)
Член
5.5.2020 г. -
10.12.2020 г.
Цели на проекта:
Популяризиране на научни постижения в международни научни форуми и публикации в специализирани реферирани издания и издания с импакт фактор.
• Утвърждаване на научноизследователския екип от утвърдени и млади учени;
• Разширяване на възможности за публикационна дейност в реферирани издания и издания с импакт фактор;
• Анализиране на изискванията за публикационна дейност в конкретни издания и онлайн платформи;
• Извеждане на система от критерии за разработване на статиите;
• Подготовка и участие в международен научен форум;
• Реализиране на публикационна дейност;
• Мониторинг на дейностите по проекта.