Assoc. Prof. PhD Presiyan Svetozarov Burgov

University e-mail: p.burgov@ts.uni-vt.bg
Personal e-mail: p_burgov@abv.bg
Facebook:
Skype:
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0128-9080

Research and artistic activity


My scientific and research interests are primarily in the following areas: - cognitive psychology; - psychopatology; - psychoanalysis; - clinical psychology and psychodiagnostics; - psychological couseling and psychotherapy; - аpplied psychology.

Publications


2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2010

2009

2008

Participation in Projects


Създаване на университетско звено за психологическа подкрепа на студенти и докторанти със специални образователни потребности

Член
21.3.2023 г. - 10.12.2024 г.
Цели на проекта:
Проектът е насочен към създаване на подкрепяща образователна среда във Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ за осигуряване на равен достъп до образование и адаптация на студенти и докторанти със специални образовалите потребности. Проектът е общо университетски, като надгражда съществуващата научна експертиза на три факултета – Философски факултет /катедра „Психология“, Стопански факултет /катедра „Организация и методология на социалните дейности“ и Педагогически факултет, като включва 8 водещи изследователи и учени, 3 докторанти и 5 студенти. Изследователският състав включва експерти с огромен научен и професионален опит в интердисциплинарни изследвания свързани с приобщаващо образование и работа с лица със специални образователни потребности. Реализацията на проекта ще доведе до създаване на университетски консултативен център и разработване на адаптирани образователни ресурси за студенти и докторанти със специални образователни потребности, като по този начин ще отговори на належаща нужда във ВТУ. Практическата полза от проекта е изграждане на подкрепяща обучителна и адаптирана, толерантна към различията среда, в която на основата на познаване на нуждите, дефицитите и потребностите на студенти и докторанти със специални образователни потребности да се въведат позитивни образователни практики и осигуряване на равен достъп до образователни ресурси във ВТУ.
Основна изследователска цел на проекта е създаване на подкрепяща обучителна и адаптирана университетска среда, в която на основата на познаване на нуждите, дефицитите и потребностите на студенти и докторанти със специални образователни потребности да се въведат позитивни образователни практики и осигуряване на равен достъп до образователни ресурси във ВТУ. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени следните изследователски задачи: -Проучване на проблемите и психологически бариери, стоящи пред академичната общност на ВТУ за приобщаване на студенти със специални образователни потребности; - Структуриране на Университетско звено за психологическа подкрепа на студенти и докторанти със специални образователни потребности – институционализиране в структурата на ВТУ, разработване на правилник на звеното; - Подготовка на електронен наръчник за адаптирани подходи и техники за обучение на студенти със специални образователни потребности; - Разработване на методология и обучение на ментори за консултации и подкрепа за пълноценно включване в образователния процес на студенти със специални образователни потребности; - Разработване на образователни ресурси за обезпечаване на процеса на обучение на студенти със специални образователни потребности; - Създаване и апробиране на модел за извънаудиторни съвместни дейности със студенти, насочени към социална интеграция на студенти със СОП. Допълнителна цел на проекта е повишаване на разбирането на академичната общност на ВТУ за ефективна подкрепа и пълноценно включване на студенти и докторанти със специални потребности и въвеждане на включващи образователни подходи и практики на базата на проведени научни изследвания.

Проектно ориентирано обучение на студентите от специалност "Психология"

9.5.2012 г. - 10.12.2013 г.
Цели на проекта:
- усъвършенстване на образователната среда и на учебните програми по основните психологични дисциплини; - включване в Европейската мрежа за повишаване качеството на преподаване на психология във висшите училища (в нея членуват Факултети, преподаващи психология); - активно включване на катедрата в международните проекти на Европейската мрежа за обучение и преподаване на психология.