Специализацията цели развиване на експертни знания и развитие на професионално-педагогическата компетентност на педагогическите специалисти за приложение на интегралния подход при работата с текст при обучението по предметите от естетическия цикъл в предучилищен и начален образователен етап.
Приложението на интегралният подход при работата с текст в обучението по предметите от естетическия цикъл в детската градина и началното училище цели обединяване на общите и съществените признаци на характерните особености на учебните предмети БЕЛ, изобразително изкуство и музика, като се търсят пресечните точки в полето на междупредметното взаимодействие при работа с фолклорни и литературни текстове. Спецификата на тези текстове определя синергетичното взаимодействие между предметите от т. нар. естетически цикъл.
Акцентите в обучението по програмата са свързани с усъвършенстване на компетентността на педагогическите специалисти, насочена към реализиране на интегрален подход, свързан с обогатяване на знанията за фолклорни и литературни текстове, представени чрез жанрове и през призмата на отделните учебни предмети, психологията на творчеството и технологията на обучение чрез приложение на специфични методи, техники, средства и форми в сферата на предметите от т. нар. естетически цикъл.
Минимални стандартни изисквания за дипломиране:
Завършена едногодишна професионално-педагогическа специализация със среден успех най-малко много добър 4.50 и дипломна работа с представена добра педагогическа практика (съгласно чл. 60, ал.1, т.2 от Наредба №15 на МОН от 22 юли 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти).