Целите на програмата се определят от потребностите за повишаване на квалификацията на учителите по физическо възпитание и спорт и учителите, които преподават предмета Физическа култура в детските градини и Физическо възпитание в началното училище в съответствие с професионалния им профил в системата на предучилищното и училищно образование. Декомпозирани са на:
Обучението в специализацията подпомага учителите, които преподават предмета Физическо възпитание и спорт и Физическа култура при кандидатстване в процедурите за придобиване на трета професионално-квалификационна степен и кариерното им развитие.
-
Знания, които са организирани с различна степен на задълбоченост спрямо теорията, техниката, тактиката и методиката на преподаване на основните видове спорт, по които спортният педагог трябва да умее да обучава хора от различна възраст и с различни по степен двигателни възможности, вкл. с двигателни и ментални дефицити.
-
Умения, свързани с прилагане на научни и практически познания спрямо изследване, анализиране и интерпретиране на специализирана информация с цел вземане на точни управленски решения, свързани с образователната, с възпитателната и със спортно-състезателната учебна дейност.
-
Лични и професионални компетентности, които съответстват на мотивирано отношение към планирането, реализирането и анализа на педагого-методически дейности на равнище стандарти спрямо познанията от областта на науките, на чиито базис е конструиран учебният предмет; психологически познания и умения за работа със съответната възрастова категория ученици; комуникативна компетентност за реализиране на ефективен образователен процес в класната стая и в извънкласни условия; мениджърска компетентност да се управлява средата и участниците в нея.
Свидетелство (Приложение No15 на Наредба No15/чл.48, ал.1, т.2 – с приложение). Това свидетелство позволява специализантът да кандидатства за придобиване на трета професионално-квалификационна степен.
Минимални стандартни изисквания за дипломиране:
Завършена едногодишна професионално-педагогическа специализация със среден успех най-малко много добър 4.50 и дипломна работа с представена добра педагогическа практика (съгласно чл. 60, ал.1, т.2 от Наредба №15 на МОН от 22 юли 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти).