Медиация и разрешаване на конфликти
Форми на обучение / Информационен пакет:
Редовна (Департамент „Продължаващо образование и допълнителна квалификация“)
Задочна (Департамент „Продължаващо образование и допълнителна квалификация“)
Дистанционна (Департамент „Продължаващо образование и допълнителна квалификация“)
Обучаващо звено:
Департамент „Продължаващо образование и допълнителна квалификация“
Изисквания за прием:
Кандидатите трябва да притежават ОКС „професионален бакалавър“, „бакалавър“ или „магистър“ или да са студенти в процес на обучение от всички професионални направление.
Програмата е предназначена за широк кръг от специалисти, които желаят да придобият или да подобрят професионалните си умения в сферата на разрешаването на спорове: правни съветници, юристи, психолози, ръководители на екипи и дружества, експерти по управление на човешките ресурси, специалисти по връзки с обществеността, маркетинг, професионалисти от банковия и застрахователния сектор, обучители, журналисти, консултанти, икономисти, офис мениджъри, предприемачи, политолози, служители в местната администрация и други.
Цели на програмата:
Основната цел на предложената програма е придобиване на професионални знания и практически умения за разрешаване на конфликтни ситуации, за управляване и довеждане до успешен завършек на процедури по медиация в различни сфери на обществения живот, като се отчитат неговите политически, икономически, юридически и културни измерения. Подцелите на програмата са свързани с придобиване на умения за излизане извън агресията като вроден инструмент за справяне с конфликта и утвърждаване на работещи модели, съобразени с типа конфликти, участници, роли.
Акцентът на програмата е най-вече върху практическата насоченост, която дават уменията, които могат да бъдат тествани в края на програмата.
Професионална квалификация:
Посредник при разрешаване на конфликти
Професионални компетенции, получавани след дипломирането:
Знания:
В хода на програмата по „Медиация и разрешаване на конфликти“ се придобиват задълбочени знания за:
-
процедурата по медиация – предимства, етапи, участници, видове;
-
правната рамка на медиацията в България и в Европа;
-
конфликтите и способите за разрешаване на спорове;
-
елементите и структурата на конфликта, както и спецификата на типовете конфликти;
-
стратегиите при разрешаване на различните типове конфликти;
-
механизмите за успешно посредничество при разрешаване на конфликти, най-вече в областта на политиката, управлението, бизнеса и образованието.
-
знания относно ефективния кризисен мениджмънт и фасилитация в мултикултурна среда.
Умения:
В хода на обучението студентите овладяват основни комуникативни и медиаторски техники. Те развиват умения за водене на преговори, основани на интереса и личното им поведение като медиатори, и усвоят базови техники за справяне с проблемните поведения на участниците в различните типове конфликти и медиация. Специализантите придобиват умения за провеждане на медиация при международни и междукултурни спорове.
Кометентности:
В резултат на обучението завършилите програмата развиват широк кръг компетентности, свързани с увереното подбиране на правилното поведение в конфликтни ситуации; развиват у себе си самообладание и самоконтрол, които помагат да преодолеят афекта от конфликта, да го управляват решително и успешно, с необходимото самообладание.
Възможности за стажове и практики:
Минимални стандартни изисквания за дипломиране:
Професионална реализация:
Притежаването на трайни знания и умения в областта на медиацията и разрешаването на конфликти дава възможности за широка професионална реализация в национални и международни организации, правителствени, политически и обществени институции, медии, неправителствени организации, бизнес организации, училища и обучителни центрове.