Постигане и поддържане на високо качество при подготовката на докторантите в постоянно съответствие с:
Първо: Информативно-когнитивна култура – придобива системна информация и овладява задълбочени знания за:
Трето: Регулативно-рефлексивна култура – общодидактически и частно-технологични умения и способности за:
-
Чуждоезикова компетентност на ниво, позволяващо ползване на библиографски източници и комуникация със специалисти в областта на методика на обучението по музика, както и за публикации в чуждоезикови издания и при участие в международни форуми;
-
Екипна работа и спазване на принципите на академичната и научно-изследователска етика;
-
Практико-приложно участие в регионални, национални и международни педагогически изследвания и образователни форуми в областта на методиката на обучение и професионалното образование;
-
Прогностика и критично оценяване при съпоставяне, интерпретация и внедряване на научни тези в педагогическата практика (практически умения за осъществяване на различни по обхват педагогически изследвания (регионални, национални, международни);
-
Изследване и проучване на явления и процеси в музикално-педагогическата теория и практика;
-
Използване на методически инструментариум на музикално-научните, педагогическите и специализираните изследвания;
-
Създаване и управление на педагогически и частно-методически информационни ресурси;
-
Професионално-рефлексивна научна и преподавателска дейност (адаптивност, самостоятелност, инициативност, научна информираност и др.) улесняващи научно-информационния обмен у нас и в чужбина;
-
Социална активност и адаптивност, предполагащи по-бърза реализация в конкурентно-динамична образователна и социална среда;
-
Висока квалификация и нагласи за самостоятелна преподавателска и експертна дейност в областта на училищното и висшето образование;
-
Мониторинг на качеството на преподаване в музикалната културно-образователна област;
-
Визия за усъвършенстването на практиката с позитивни образователни политики, резултат от научни изводи и обобщения.
Четвърто: Аксиологично-афективна кулутура – оценъчно-нормативно отношение при изявяване на:
Професионална реализация:
Дипломираният „Доктор” по „Методика на обучението по музика” може да се реализира като специалист или експерт в различни направления и образователно-социални сфери, изискващи специални компетенции по спецификата на педагогическото и частно-дидактическото образование като:
-
Университетски преподавател (асистент по методика на обучението или др.) във висше училище, колеж или др.,
-
експерткъм МОН, образователен експерт в регионален инспекторат, директор на училище, главен учител , учител-методик и др.;
-
специалист в различни образователни и изследователски институти или центрове (научно-изследователски институт, регионален инспекторат по образованието, звена за извънкласна и извънучилищна дейност, медии, неправителствени организации и др.).