-
придобие знания за най-новите теоретични и теоретико-приложни постижения в неговата и в свързаните с нея научни области; да познава изследователските методологии, подходи, методи и тяхната релевантност по отношение на неговата научна област и конкретно изследване;
-
достигне умения за идентифициране и формулиране на научноизследователски проблеми;
-
има оригинално, независимо и критично мислене;
-
може да разработва теоретични идеи и да анализира и оценява критично собствените си изследователски резултати, както и тези на други изследователи;
-
може да обобщава, документира, докладва за постиженията и напредъка си, както и критично да рефлектира върху тях.
-
умее да дефинира цели, задачи и етапи на изследването и планира дейностите по тяхното изпълнение;
-
проектира изследователски инструменти за събиране и сравняване на данни чрез използване на подходящи и източници и техника/технологии;
-
използва критично библиографски източници и информация;
-
оценява нуждата от продължаване на професионалното развитие и демонстрира ангажираност към развитието си;
-
има умения за управление на своята кариера и нейното развитие, за определяне на реалистични и постижими кариерни цели, идентифицира и предприема начини за подобряване на своята заетост.
В резултат на обучението си и проведената изследователска дейност докторантите придобиват интегрирана система от знания, професионални качества и компетенции в няколко направления.
Методологични познания в сферата на научната специалност и умения, свързани със:
-
Чуждоезикова комуникация и компетентност в областта на ICT (използване и обмен на бази от данни в информационните мрежи) на ниво, позволяващо ползване на библиографски източници и комуникация със специалисти в областта на методиката на обучение по информатика и информационни технологии, включително и при публикуване на чужд език и участие в международни форуми;
-
Екипна работа и спазване на принципите на академичната и научноизследователска етика;
-
Практико-приложно участие в регионални, национални и международни педагогически изследвания и образователни форуми в областта на методиката на обучение и професионалното образование;
-
Прогностика и критично оценяване при съпоставяне, интерпретация и внедряване на научни тези в педагогическата практика (практически умения за осъществяване на различен по обхват педагогически изследвания (регионални, национални, международни);
-
Изследване и проучване на обекти, явления и процеси в педагогическата теория и практика;
-
Използване на методически инструментариум на научно-педагогическите и специализираните изследвания;
-
Създаване и управление на педагогически и частно-методически информационни ресурси;
-
Професионално-рефлексивна научна и преподавателска дейност (адаптивност, самостоятелност, инициативност, научна информираност и др.) улесняващи научно-информационния обмен у нас и в чужбина;
-
Социална активност и адаптивност, предполагащи по-бърза реализация в конкурентна и динамична образователна и социална среда;
-
Висока квалификация и нагласи за самостоятелна преподавателска и експертна дейност в областта на училищното и висшето образование;
-
Мониторинг на качеството на преподаване в съответната културно-образователна област;
-
Визия за усъвършенстването на практиката с позитивни образователни политики, резултат от научни изводи и обобщения.
Професионална реализация:
В резултат на обучението си и проведената изследователска, научна и приложна дейност, педагогическите кадри, защитили докторантура, придобиват интегрирана система от знания, професионални качества и компетенции, нова визия за усъвършенстване на практиката с позитивни образователни политики, резултат от научни изводи и обобщения. Образователните институции търсят такива кадри.