Магистърската програма отговаря на потребността на бизнесорганизациите, сдружения с нестопанска цел, образователни институции и др. от висококвалифицирани кадри с компетенции и опит в областта на маркетинга. Тя подготвя специалисти, които ще допринасят за изграждането и поддържането на дълготрайни и устойчиви взаимоотношения на организациите с техните клиенти.
Определят се съгласно Квалификационната рамка на Европейското пространство за висше образование и Националната квалификационна рамка на Република България:
Със завършването на магистърска програма „Маркетинг”, обучаемите ще придобият практически и теоретични знания за отделните маркетингови функции. Завършилите студенти ще могат да специализират в различни области на икономиката, където ще прилагат нови идеи и решения.
На студентите се предоставя възможност да прилагат придобитите умения и знания за решаване на проблеми и разработването на творчески решения. Това предполага извършване на съвременни изследвания чрез интегриране на знания от нови или интердисциплинарни области. Те ще притежават способности да формулират адекватни преценки в различни ситуации като в същото време ще развиват нови умения за прилагане на иновативни методи и инструменти. Дипломираните студенти ще прилагат логическо мислене и ще проявяват новаторство и творчески подход при решаване на нестандартни задачи.
Възможности за стажове и практики:
Студентите имат възможност за студентски обмен с цел обучение и стаж в чужбина по програма „Еразъм+“.
Минимални стандартни изисквания за дипломиране:
Студените в образователна програма „Маркетинг“ се дипломират след успешно положени всички семестриални изпити и изпълнени всички други задължения по учебен план и успешно положен писмен държавен изпит или защита на дипломна работа.
Професионална реализация:
Магистрите по „Маркетинг” разширяват и усъвършенстват качества, присъщи на тази образователно-квалификационна степен като аналитичност, предприемчивост, стремеж към поддържане на високо равнище на професионална квалификация.
Дипломираните магистри по „Маркетинг” могат да работят в следните сфери: производствена, непроизводствена, в различни структури на държавната администрация, научната област, като маркетинг мениджъри и др.
Примерни позиции от Националната класификация на професиите и длъжностите, които биха могли да заемат завършилите специалността, са:
-
1213 Ръководители по политики и стратегическо планиране;
-
1219 Ръководители в бизнес услугите и административните дейности;
-
1221 Ръководители по продажби и маркетинг;
-
1222 Ръководители реклама и връзки с обществеността;
-
1324 Ръководители снабдяване, дистрибуция и сродни на тях;
-
1330 Ръководители в областта на информационните и комуникационните технологии;
-
1346 Ръководители на клонове на финансови и застрахователни институции;
-
1411 Управители на хотели;
-
1412 Управители на ресторанти;
-
1420 Ръководители в търговията на едро и дребно и др.