За завършили ОКС „бакалавър“ или „магистър“ в професионално направление 1.2. Педагогика или 1.3. Педагогика на обучението по…, както и за завършили други професионални направления, които притежават професионална квалификация „учител“.
Обучението в магистърската програма има за цел да осигури задълбочена теоретическа и практическа подготовка на бъдещите специалисти за успешна професионална дейност в образователната система, както и във всички видове неправителствени организации и специализирани /държавни и частни/ институции и услуги за работа с деца и младежи. Обучението в магистърската програма е насочено към изграждане на професионалния облик на бъдещите педагогически съветници и формиране на компетентности в съответствие с техните професионални задължения, нормативно регламентирани от държавните стандарти в системата на предучилищното и училищното образование.
Като резултат от обучението в образователната програма се очаква студентите да достигнат ниво на компетентност, съответстващо на изискванията за ОКС „магистър“ съгласно Европейската квалификационна рамка и Националната квалификационна рамка на Република България. С оглед качествено прилагане на компетентностния подход в педагогическите взаимодействия, бъдещите педагогически съветници следва да притежават:
Възможности за стажове и практики:
Минимални стандартни изисквания за дипломиране:
До дипломиране се допускат студенти, успешно положили семестриалните си изпити. Формата на дипломиране е писмен изпит или защита на дипломна работа. Темата на дипломната работа се избира от проблематиката на изучаваните дисциплини. До разработване на дипломна работа се допускат студенти, които след приключване на първи семестър имат среден успех от следването не по-малък от отличен (5,50) и оценка по съответната дисциплина, в чиято област е избрана темата на дипломната работа, не по-малък от отличен (6.00). Ръководителите на дипломни работи са хабилитирани лица или лица, които притежават научна степен “доктор”.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират като:
-
Педагогически съветник в образователни институции;
-
Педагог в образователни институции и в социални услуги за деца;
-
Консултант в държавни структури и неправителствени организации с образователни, рехабилитационни и корекционни функции;
-
Експерт в структури и звена в системата на предучилищното и училищното образование.