За притежаващи ОКС „бакалавър“ или „магистър“ в професионално направление 1.2. Педагогика и 1.3. Педагогика на обучението по … или притежаващи учителска правоспособност, или притежаващи ОКС „бакалавър“ или ОКС „магистър“ по професионално направление Социални дейности или Психология.
Обучението в магистърската програма има за цел да осигури задълбочена теоретическа и практическа подготовка на бъдещите специалисти за успешна професионална дейност в различните сектори на социалната сфера, на образователната система и в неправителствените и обществените структури свързани с деца и възрастни с увреждания. Обучението е предназначено за завършили образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър“ професионално направление 1.2. Педагогика и 1.3. Педагогика на обучението по …
Възможности за стажове и практики:
Практическата подготовка на студентите се осигурява под формата на практика в приобщаваща среда в образователни и социални институции. По време на обучението на студентите се осигурява възможност за включване в различни форуми, проекти и стажантски програми в образователни и социални институции.
Минимални стандартни изисквания за дипломиране:
До дипломиране се допускат студенти, успешно положили семестриалните си изпити. Предлагат се два варианта за дипломиране:
Първи вариант:
1. Държавен изпит и 2. Държавен (практико-приложен) изпит в приобщаваща среда.
Втори вариант:
1. Защита на дипломна работа и 2. Държавен (практико-приложен) изпит в приобщаваща среда.
Темата на дипломната работа се избира от проблематиката на изучаваните дисциплини. До разработване на дипломна работа се допускат студенти, които след приключване на втори семестър имат среден успех от следването не по-малък от отличен (5,50) и оценка по съответната дисциплина, в чиято област е избрана темата на дипломната работа, не по-малък от отличен (6.00). Ръководителите на дипломни работи са хабилитирани лица или лица, които притежават научна степен “доктор”. Темите за дипломните работи и съответният ръководител се предлагат от катедрата и се утвърждават от Декана.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират като:
-
Ресурсен учител в общообразователни училища, центрове за специална образователна подкрепа и Регионални центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование (РЦПППО).
-
Специален педагог в общообразователни училища, центрове за специална образователна подкрепа, Регионални центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование (РЦПППО).
-
Специален педагог/педагог в социални услуги за деца и младежи с увреждания.
-
Специализирана възпитателна работа с деца, юноши и младежи с увреждания, с проблеми в общуването и адаптацията.
-
Социалнопедагогическа дейност с пълнолетни лица с увреждания.
-
Организаторска и консултантска дейност в различни държавни структури и неправителствени организации със социализиращи и социално-интегриращи функции.
-
Организаторска и консултантска дейност в центрове, работещи по здравни и образователни програми и др.
-
Специализирана организаторска, диагностична и контролна дейност в сферите за подпомагане, рехабилитиране, ресоциализация и интеграция на деца и лица.
-
Експертна дейност в управленческите звена на образованието към МОН, Регионални центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование (РЦПППО) и в други социални структури.