Основната цел при организиране на обучението по специалност „Маркетинг” в образователно-квалификационната степен „бакалавър” е получаване на академична общообразователна и общоикономическа подготовка и постепенно специализиране и профилиране в областта на маркетинга. Студентите придобиват широкопрофилни теоретични знания, практически умения и компетенции в сферата на маркетинга, съвременния пазарен анализ, планирането и управлението на дейността на частни и държавни структури.
Определят се съгласно Квалификационната рамка на Европейското пространство за висше образование и Националната квалификационна рамка на Република България:
Професионална реализация:
Специалност „Маркетинг” осигурява широко поле за професионална реализация и личностна изява. Завършилите специалността могат да заемат експертни длъжности в сферата на маркетинга, както в частни фирми, така и в държавната администрация. Учебният план включва дисциплини, позволяващи реализация в сферата на продажбите, връзките с обществеността, комуникациите, работа с клиенти и много други позиции. Сферата на маркетинговия контрол, глобалните пазари и други общоикономически длъжности също се включват в списъка с възможните позиции, в които могат да се реализират бъдещите специалисти, обучаващи се в специалността.
Примерни позиции от Националната класификация на професиите и длъжностите, които биха могли да заемат завършилите специалността, са:
-
2431 Специалисти по реклама и маркетинг;
-
2432 Специалисти по връзки с обществеността;
-
2433 Специалисти по продажби в областта на медицината и техниката;
-
2434 Специалисти по продажби в областта на информационните и комуникационни технологии;
-
2120 Математици, актюери и статистици;
-
2631 Икономисти;
-
23 Преподаватели и учители;
-
33 Стопански и административни приложни специалисти;
-
42 Административен персонал по обслужване на клиенти;
-
43 Административен персонал, водещ счетоводни и стокови документи и др.